Contact Us or Call Us +972-73-2000200

חברת Force Dynamics משתמשת בבקרים של חברת Galil לצורך העצמת תחושת המציאות בסימולטורים של מכוניות מירוץ

Posted on March 12 2017

אין ספק שמשחקי המירוץ האחרונים עבור X-Box 360 ופלייסטיישן יכולים לספק כיף, ניסיון יחסית "מציאותי", אבל לאלה החולמים על איך זה מרגיש ממש כמו להטיס מטוס או להיות נהג מירוצי Indy, לא נראה רחוק יותר מערכות סימולטור התנועה (MSS) של חברת Force-Dynamics. החוויה היא כל כך מציאותית שאתה ממש יכול להרגיש את כוחות ה- G נגד הגוף שלך בזמן האצה, ולקפוץ מכל מהמורה בכביש.

 

 

החייל במחסום יכול שוב לנשום לרווחה, לא רק בשל מניעת הפיגוע ושביעות הרצון מתפקודו, אלא גם בשל הידיעה שהרכב המפגע אינו אמיתי. מדובר ברכב תרגול אוטונומי, כאשר מעטפת הרכב עשויה למעשה מקצף מוקשח והמחבלים המאיימים שבתוכו הם לא יותר מאשר בובות דמה. אפילו הסביבה העוינת בה נמצא המחסום אינו אלא תפאורה שהוקמה ע"י חברת Strategic Operations ובקיצור (STOPS) הממוקמת בסן-דיאגו, ארה"ב. חברה זו מתמחה ביצירת סביבת אימונים המדמה תרחישי קיצון עבור הצבא, השב"כ ורשויות אכיפת החוק. מאז 2002 סיפקה חברה זו את שירותיה ללמעלה מ- 450,000  לוחמים וזאת על מנת להכינם ככל שניתן ללחימה בעירק, אפגניסטן ושאר מקומות עוינים.

"חברתנו משתמשת באפקטים מיוחדים מתעשיית הקולנוע בנוסף לטקטיקות לחימה צבאיות, ומספקת את כל הדרוש על מנת ליצור סביבת לחימה מוחשית ביותר, המדמה תרחישי קיצון. החל מתפאורה של כפרים שלמים, כולל בניינים ומכוניות וכלה בשחקנים ובובות דמה עם כל האפקטים של דם וכלי נשק" מספר Kit Lavell, מנהל בכיר בחברת STOPS. לדוגמא, על מנת לדמות את הזוועות של פצועי קרב , החברה מעסיקה שחקנים קטועי איברים המרכיבים עליהם פרוטזות שניתקות מהגוף בליווי קילוחי דם, כאשר הם לכאורה נפגעים מירי או מרסס והדף של  פיצוץ. "גורמי הבטחון שמתאמנים חווים את מראות הזוועה וכתוצאה מכך הם חסינים יותר בשעת אמת, להשפעות הטראומטיות של מראות קרב" מוסיף Lavell .

אמצעי שמסייע רבות להפיכת התרחישים לאמיתיים, הוא רכב אוטונומי בלתי מאוייש (BUGV), המשמש להכשרת חיילים לתרחישי אמת, כפי שתואר קודם לכן, בהם פורץ רכב תוך כדי ירי לעבר מחסום וזאת לצורך אימוני צלפים וכנגד מכוניות תופת. הרכב בנוי כך שיוכל לעמוד בפני כדורי 0.5 מ"מ. כמובן שהדמויות הנוהגות ברכב אינן בני אדם, אלא בובות דמה והרכב מתופעל באמצעות בקרה מרחוק. פונקציות המפתח לצורך נהיגת הרכב מתופעלות ומבוקרות באמצעות בקר DMC-4080  של חברת Galil Motion Control הממוקמת בקליפורניה, ארה"ב.  בקר זה שייך למשפחת הבקרים החדשה ה- ACCELERA שמהווה למעשה דור חמישי של בקרי הינע והוא כיום הבקר המתקדם ביותר מתוצרתה. הוא כולל בתוכו שני דרייברים מסוג D3040, הניזונים ממתח DC ומספקים כל אחד מהם עד 500W לציר במארז של ארבעה צירים. בסה"כ שני הדרייברים מסוגלים לספק יחד עד 4KW.

רכב המחבלים שבתמונה הינו רכב דמה הנשלט מרחוק ובתוכו בובות

בקר Galil למעשה שולט על פעולות הנהיגה, ההילוכים והויסות, כאשר הציר הרביעי משמש לדרישות נהיגה נוספות. ציר נוסף של הבקר משמש לשליטה על מכונת יריה המורכבת בתוך הרכב ולמעשה יורה כדורי סרק על המתאמנים. שלושת הצירים הנותרים שמורים לצורך בדיקות בטיחות ותכונות נוספות. כמו כן, חברת STOPS  משתמשת בחלק מקווי הכניסה/יציאה (I/O) לצורך הפעלת ממסרים שאחראים על פונקציות כמו התנעה ואיתות. הסיבה העיקרית לכך שחברת STOPS בחרה דווקא את הבקר של חברת Galil, הינה יכולתו לתפקד באמינות הגבוהה ביותר בתוך כלי רכב שנתון לתנאי סביבה קשים ביותר כגון: טווח טמפרטורות נרחב, אבק, תנאי שטח, תחמושת חיה, פיצוצים וכימיקלים שונים.

מבחינת חברת STOPS תקלה זה דבר שאינו בא בחשבון בשום פנים ואופן. "הקשיחות הכללית של בקר Galil הינה מרשימה ביותר" אומר Lavell, שאוהב לדוגמא את האופן שבו בקר Galil דוגם את פקודת המתח למנוע, על מנת לקבוע את מרקם תנאי השטח בו הרכב נוסע וכך מדווח למפעיל הרכב שעליו להאט או להאיץ. מאפיינים נוספים חשובים לצורך ניהוג ה- BUGV, הם פונקציות ה- Homing וה- Limit המאפשרות התנעה בטוחה של הרכב ומרכוז הגלגלים בתחילת כל הליך אימונים. "אנחנו משתמשים גם בתכונת עקיבה על מיקום, כדי לשלוח מידע אודות המיקום מהמפעיל לארבעת הצירים המנעים את ה- BUGV. אופן העברת המידע הינו מצויין, ללא בעיות וללא השהיות" אומר Lavell. מהנדסי חברת STOPS נוכחו לדעת שהכתיבה בשפת Galil הינה פשוטה, נוחה וקלה. עובדה זו היא שאיפשרה להם להטמיע בקלות רוטינות רבות בתוך קוד ההפעלה. לדוגמא, בכל מצב בו הבקר לא מקבל תשדורת נתונים, הוא נכנס אוטומטית לרוטינת Fail-Safe  שלמעשה מביאה את הרכב למצב עצירה.

הדוגמא המובאת בידיעה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פרויקטים צבאיים המשלבים בתוכם מוצרים של חברת Galil Motion Control. חברת גליל פעילה בנוסף במגוון תחומים רחב כגון: רפואי, מולכים למחצה, דפוס, אלקטרוניקה ועוד.

ידיעה זו פורסמה ע"י חברת  Galil Motion Controlותורגמה לגליון זה ע"י מוני ברק מהנדס אפליקציות בחברת מדיטל קומוטק המובילה במתן פתרונות טכנולוגיים ובהספקת מערכות ורכיבי איכות לתעשיות ההיי-טק בישראל, שהינה נציגת חברת Galil Motion Control בישראל.

Contact Us:

Medital Comotech
E-mail: Comotech@medital.co.il
Company Tel: 073-2000290

Meidad Peleg
E-mail: Meidad@medital.co.il
Mobile: 054-4923317
Direct Tel: 073-2000211

Dima Greenstein
E-mail: dima@medital.co.il
Mobile: 054-4923210
Direct Tel: 073-2000228

Yonatan Klein
E-mail: Yonatan@medital.co.il
Mobile: 054-5800920
Direct Tel: 073-2000235

Moni Barak
E-mail: Moni@medital.co.il
Mobile: 054-4923355
Direct Tel: 073-2000213

Arie Klein
E-mail: Arie@medital.co.il
Mobile: 054-4923303
Direct Tel: 073-2000203

Join our Mailing List

Sign up to receive our daily email and get 50% off your first purchase.

My Cart

Subtotal: 0.00 NIS

Your cart is currently empty.