Contact Us or Call Us +972-73-2000200

חברת InMotion Simulation ארה"ב, משתמשת בבקרי הינע של חברת Galil Motion Control לצורך הנעה בשש דרגות חופש

Posted on March 12 2017

דמיינו לעצמכם סיטואציה מורטת עצבים כמו להיקלע לרעידת אדמה בעוצמה של 8.2 בסולם ריכטר, או לחלופין כמה מלהיב יהיה לחוות נסיעה בחמישה מימדים, כאשר פלטפורמת תנועה נעה במהירות בשלושה מימדים ובמקביל אתה "מופצץ" בסילוני מים ומשבי רוח.

אלו רק דוגמאות להדמיות שחברת InMotion Simulation מארה"ב, מדמה בסימולטורים מתוצרתה. החברה שנוסדה בשנת 2003 ע"י Mark Barry, מתכננת ובונה מאות רבות של סימולטורים בעלי אמינות גבוהה ביותר למגוון רחב של תחומים בתעשיה כגון צבא, בידור, מוזיאונים, אקדמיה, תעשיית הסרטים ואימוני טיסה. מוצרים הכוללים שתיים ושלוש דרגות של חופש (DOF) חשמליים, שמסוגלים לתפעל עומסים של קרוב לשני טונות ופלטפורמות הידראוליות הכוללות שש דרגות חופש של עומסים במשקלים של עד 15 טונות.

"דיוק, תגובה בזמן אמת, היעדר השהייה ומהירות הינם קריטיים ביותר ליכולתנו לשחזר בצורה הקרובה והטובה ביותר למציאות, את פעולת מדמה הטיסה, או את תחושת הנסיעה במהירות של 320 קמ"ש, בעודך יושב בתוך מכונית מירוץ. בכל מקרה, פלטפורמת התנועה צריכה לעבור כהלכה ובבטחה תמיד," מוסיף בארי.

"זאת הסיבה שבחרנו בבקרים של חברת Galil, למלא תפקיד ראשי בכל מה שקשור בטיפול בשש דרגות החופש (pitching, rolling, yawing, heaving, swaying and surging) של הסימולטורים. מחיר, ביצועים וזמן השהייה נמוך היו הסיבות העיקריות בעת בחירת בקרי התנועה. גורם משמעותי נוסף היה הקלות שבה ניתן לתכנת את הבקרים. בחנו אפשרויות נוספות, אבל הבקר של חברת Galil גבר על כל המתחרים ואנחנו משתמשים בהם מראשית הדרך. כל סימולטור שלנו שתמצא בעולם, מבוסס על בקר של חברת Galil."

הפלטפורמות של שתיים ושלוש דרגות חופש, משלבות בקרים של חברת Galil Motion Control, של שניים ושלושה צירים בהתאמה ה- DMC-2123 וה- DMC-2133. במערכות המתקדמות יותר, של שש דרגות חופש, משתמשים בבקר Galil שישה צירים מסוג DMC-4060. בקר זה שייך למשפחת הבקרים החדשה ה- ACCELERA שמהווה למעשה דור חמישי של בקרי הינע והוא כיום הבקר המתקדם ביותר מתוצרתה. משפחת הבקרים של DMC-40x0 מתממשקת בפרוטוקולי תקשורת מסוג  Ethernetו- RS232. יכולות העיבוד של הבקר כוללות פונקציות DSP שמאפשרות ביצועים, זמן חישוב ויכולות עיבוד מתקדמות. הבקרים, המאוד קומפקטים, מגיעים במארז מתכת, כוללים לוח תצוגה וניתן להשיגם עם סוגי דרייברים שונים.

לדברי בארי, התכנות בבקרי Galil הוא "קל, נוח ומלווה בתיעוד רב, שמכיל שפע של דוגמאות מוכנות להטמעה". הכתיבה בבקרי Galil מתבצעת באמצעות פקודות בנות שני תווים עם אוריינטציה ברורה. לדוגמא, פקודת AC עבור Acceleration ופקודת SP עבור Speed. בנוסף ניתן למצוא דוגמאות נוחות לשימוש המיישמות פקודות כמו             PL (Pole Command) המאפשרת פילטר מסוג Low-pass לצורך שמירה על חלקות התנועה, ופקודת                  DP   (Define Position)המאפסת את המערכת לצורך ייחוס מיקום מדוייק.

חברת InMotion Simulation, נעזרת בתוכנה פרי פיתוחה, לחיקוי תנועה. התוכנה שולחת פקודות תנועה לבקר,  תוך כדי תנועת הסימולטור. הבקר מתרגם את אוסף הפקודות לצורך עקיבת תנועה מנקודה לנקודה. התוכנה מאפשרת בנוסף למשתמש הסופי לכייל בקלות או להתאים טוב יותר לצרכיו את הפונקציות המרובות של פלטפורמת ההנעה. התאמה זו מתבצעת בעזרת ממשק משתמש גרפי (GUI) הכולל הגברים, ריסון, תאוצה, תאוטה ומהירות. לצורך בטיחות, משתמשים בכניסות הדיגיטליות של הבקר ככניסות לצורך עצירות חירום. הלקוחות יכולים בנוסף לקבוע את המגבלים האוטומטים ואף יכולים לחזור לשליטה ידנית בעת הצורך.

כיום יש מאות סימולטורים של חברת InMotion Simulation הפזורים ברחבי העולם במוזיאונים, תערוכות, מתקני אימון ומחקר, אוניברסיטאות, בסיסים צבאיים ועוד. אחדים מהם מעבירים את התחושה של תותח צבאי רב עוצמה ומשמשים לאימון אנשי צבא, בזמן שאחרים מספקים את הריגוש שבחווית הנהיגה במכונית מרוץ או מספקים חווית צפייה עשירה (5D) לסרטי קולנוע.

"פרויקט מלהיב נוסף היה סימולטור למעבורת חלל שנועד לתוכנית ריאלטי בטלוויזיה הבריטית בשם 'צוערי החלל' במהלכה צולמו המשתתפים במשך שבוע, חיים במה שהם חשבו שזה מעבורת חלל. למעשה נאמר להם שהם טסים לחלל והם האמינו לכך. כמובן שכל אותה העת הם שהו בסימולטור מדמה מעבורת חלל, שנעזר בבקר Galil." אמר בארי.

הדוגמא המובאת בידיעה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פרויקטים בתחום הסימולטורים, המשלבים בתוכם מוצרים של חברת Galil Motion Control. חברת גליל פעילה בנוסף במגוון תחומים רחב כגון: צבאי, רפואי, מולכים למחצה, דפוס, אלקטרוניקה ועוד.

ידיעה זו פורסמה ע"י חברת  Galil Motion Controlשבקליפורניה, ארה"ב ותורגמה לגליון זה ע"י מוני ברק מהנדס אפליקציות בחברת מדיטל קומוטק המובילה במתן פתרונות טכנולוגיים ובהספקת מערכות ורכיבי איכות לתעשיות ההיי-טק בישראל, שהינה נציגת חברת Galil Motion Control בישראל.

Contact Us:

Medital Comotech
E-mail: Comotech@medital.co.il
Company Tel: 073-2000290

Meidad Peleg
E-mail: Meidad@medital.co.il
Mobile: 054-4923317
Direct Tel: 073-2000211

Dima Greenstein
E-mail: dima@medital.co.il
Mobile: 054-4923210
Direct Tel: 073-2000228

Yonatan Klein
E-mail: Yonatan@medital.co.il
Mobile: 054-5800920
Direct Tel: 073-2000235

Moni Barak
E-mail: Moni@medital.co.il
Mobile: 054-4923355
Direct Tel: 073-2000213

Arie Klein
E-mail: Arie@medital.co.il
Mobile: 054-4923303
Direct Tel: 073-2000203

Join our Mailing List

Sign up to receive our daily email and get 50% off your first purchase.

My Cart

Subtotal: 0.00 NIS

Your cart is currently empty.