Contact Us or Call Us +972-73-2000200

חברת DigiFlex ישראל, משתמשת בבקר הינע של חברת Galil Motion Control במערכת דיגיטלית חדשנית להכנת גלופות הדפסה

Posted on March 12 2017

מערכת דיגיטלית חדשנית להכנת גלופת דיו מציעה לדפסי תוויות, פתרון חדשני להכנת גלופות הדפסה באיכות גבוהה עם צפיפות אופטית מרשימה במחיר תחרותי. מייק פיירלי מהירחוןLabels & Labeling  ביקר בחברת DigiFlex בישראל כדי לסקור את הטכנולוגיה ולהעריך את ההתקדמות עד היום.

תחום עיבוד והדמיית גלופות לתעשיית התוויות עבר שינויים רבים במהלך השנים, ממצלמה קונבנציונלית; עיבודfilm and plate לטכנולוגיות חדישות יותר המשתמשות במערכות ממוחשבות. כמובן שלכל אחת משתי הטכנולוגיות computer-to-film ו- computer-to-plate, היו התומכים שלהם בשנים האחרונות בייצור גלופות הדפסה מהסוגים: Flexo, letterpress ו- dry-offset.

בתהליך הכנת הגלופות ישנם שני שלבים עיקריים והם הדמייה ועיבוד. בתהליך ההדמייה יוצרים מיסוך שחור על גבי גלופה פוטו-פולימרית. בתהליך העיבוד מתבצעות למעשה חשיפה ל-UV , שטיפה, ייבוש והקשחה. במערכות Computer-to-film משתמשים במסכה חיצונית שמונחת על גבי הפלטה הפולימרית והיא משמשת כמסכה לקרני UV המשנות את תכונות פני השטח של משטח הגלופה, לפני תהליך העיבוד. במערכות Computer-to-plate הציפוי הינו חלק אינטגרלי מהגלופה, והן מבוססות על אבלציית לייזר שבה משתמשים בקרן לייזר על מנת "לכתוב" דמות על פני השטח של הגלופה. הפלטה למעשה מכוסה בחומר העשוי פחמן ופעולת הלייזר נקראית גם כותב positive.

כעת מוצעת מערכת דיגיטלית חדשה להכנת גלופות. כפי שהוצגה בתערכות Labelexpo ו- drupa, שם גם החלה מכירתה לראשונה, המערכת של DigiFlex ה- computer­-to-plate כבר עוררה עניין רב תודות לאיכות מעולה והביצועים גבוהים של הגלופות שיוצרו, למהירות העיבוד, קיצור תהליך הכנת הגלופה ובשל היות תהליך העבודה שלה ידידותי לסביבה. בנוסף, המכונה מאפשרת לדפסי תוויות להשתדרג ממערכות ישנות מבוססות פילם לטכנולוגיה החדשה במחיר אטרקטיבי.

מערכת CtP מסוג הזרקת דיו של DigiFlex

הפתרון החדש שמציעה DigiFlex הנקרא בקיצור CtP, מבטל לחלוטין את הצורך בפילם ואת תהליך חשיפת הפילם ועדיין מציג תוצאות באיכות גבוהה, תוך שימוש באותם גלופות אנלוגיות כבעבר. בנוסף המערכת מהווה תחליף מעולה לטכנולוגיית אבלציית הלייזר.

אז איך בעצם עובדת הטכנולוגיה של DigiFlex? בהסבר פשוט, הטכנולוגיה מבוססת על פטנט דיו ייחודי שנועד לאפשר את איכות ההדפסה גבוהה לייצור גלופות מסוג flexo, letterpress או dry-offset וכעת, בפיתוח נוסף חדש, גם rotary screen process stencils.

תהליך יצירת איזור התמונה בגלופה מושג באמצעות דיו מיוחד (bi-component) והוא מודפס באמצעות מדפסת דיו כדי ליצור מסכה אטומה לקרני UV על משטח עשוי פוליאסטר. למעשה לוקחים גלופה שקופה ויוצרים מיסוך שחור (כותבים negative) שאחר כך יישטף. כל זאת מושג באמצעות תוכנה ייעודית ומדפסת תעשייתית רגילה שעברה הסבה והתגובה הכימית המיידית על גבי הגלופה, שלמעשה מונעת מטיפות הדיו להתפשט והתוצאה הישירה היא הרזולוציה הגבוהה.

איור 1. תהליך ציפוי של DigiFlex

בשלב השני השכבה הריאקטיבית מועברת ממצע הפוליאסטר לחלקה העליון של הגלופה באמצעות תהליך למינציה, כפי שניתן לראות באיור 1. השכבה הראשית, שאין לה קשר עם פני הגלופה, ניתנת לשטיפה בעת תהליך הפיתוח של הגלופה וניתן להשתמש בגלופות הקיימות כגון water-washable, solvent washable, rotary screen, Cosmolight. אחרי שנוצרת התמונה על גבי הגלופה, שאר תהליך יצירת הגלופה נשאר כשהיה, כלומר עבור דפסי התוויות הליך הטמעת הטכנולוגיה מצריך התאמות מינימאליות בלבד בהליך עבודה ידוע מוכר.

תמונה 2. הגדלה של גלופה לאחר שטיפה, המראה נקודות שטוחות יותר שנוצרו על-ידי מערכת מתוצרת DigiFlex

הגלופות במערכת DigiFlex מתקבלות עם נקודות שטוחות יותר (תמונה 2) מאשר בשיטות של אבלצייה בלייזר. דבר המאפשר התקנה קלה יותר במכונת ההדפסה וכן אחיזה טובה יותר של הדיו על המשטח. כאשר מביטים על הנקודות הנוצרות במערכת של DigiFlex, דרך מיקרוסקופ, הן נראות חדות יותר ומלאות יותר לעומת הנקודות שיוצרו בעזרת מערכות לייזר (תמונה 3).

תמונה 3. הגדלה של נקודות המופקות באמצעות המערכת של DigiFlex לעומת נקודות המופקות באמצעות אבלציית לייזר

כמו כן, היכולת להשאיר את תהליך הכנת הגלופות אצל הלקוח מאפשרת לו לחסוף בזמן ובכסף, שליטה מלאה על תהליך הכנת הגלופות ועל ידי כך ליצור לעצמו אפשרות להגדל היקף העבודה ובאיכות גבוהה יותר.

חזי רוטמן מנכ"ל DigiFlex אומר: "מערכת ה- InketJet CtP החלה להימכר בתערוכת drupa וכבר חתמנו על חוזי הפצה נרחבים שיאפשרו לנו להגדיל את השוק; שוק שמבין את השילוב המנצח בין איכות גבוהה ומחיר אטרקטיבי שהמערכת שלנו מספקת." החברה משווקת את המוצר ע"י שיתוף פעולה עם 11 ערוצי הפצה באירופה, ארה"ב ובמזרח הרחוק עם למעלה מחמישים מערכות שנמכרו, כבר בשנה הראשונה!

במערכת של DigiFlex משולב בקר תנועה של חברת Galil Motion Control, ארה"ב. ה- DMC-30000 הינו הבקר המתקדם ביותר בתוך משפחת הבקרים החד-ציריים ומכיל בתוכו דרייבר סינוסואידלי המספק עד 800W ותומך בכל סוגי מנועי הסרוו הקיימים. הבקר מתממשק בפרוטוקולי תקשורת מסוג  Ethernetו- RS232 ויכולות העיבוד של הבקר כוללות פונקציות DSP שמאפשרות ביצועים, זמן חישוב ויכולות עיבוד מתקדמות. התכנות בבקרי Galil הוא קל, נוח ומלווה בתיעוד רב המכיל שפע של דוגמאות מוכנות ליישום כמו כן הוא מאפשר כתיבת של עד שמונה קטעי קוד אשר מתבצעים במקביל. הכתיבה בבקרי Galil מתבצעת באמצעות שפת קוד ייעודית המאוד נוחה לשימוש וללימוד, בתצורת פקודות בנות שני תווים עם אוריינטציה נוחה וברורה לדוגמא פקודת AC לצורך קביעת ערכי ה- Acceleration ופקודת SP לצורך קביעת ערכי ה- Speed.

הדוגמא המובאת בידיעה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פרויקטים בתחום הדפוס, המשלבים בתוכם מוצרים של חברת Galil Motion Control. חברת גליל פעילה בנוסף במגוון תחומים רחב כגון: צבאי, רפואי, מולכים למחצה, אלקטרוניקה ועוד.

כתבה זו הוכנה ע"י מוני ברק מהנדס אפליקציות בחברת מדיטל קומוטק המובילה במתן פתרונות טכנולוגיים ובהספקת מערכות ורכיבי איכות לתעשיות ההיי-טק בישראל, שהינה נציגת חברת Galil Motion Control בישראל.

Contact Us:

Medital Comotech
E-mail: Comotech@medital.co.il
Company Tel: 073-2000290

Meidad Peleg
E-mail: Meidad@medital.co.il
Mobile: 054-4923317
Direct Tel: 073-2000211

Dima Greenstein
E-mail: dima@medital.co.il
Mobile: 054-4923210
Direct Tel: 073-2000228

Yonatan Klein
E-mail: Yonatan@medital.co.il
Mobile: 054-5800920
Direct Tel: 073-2000235

Moni Barak
E-mail: Moni@medital.co.il
Mobile: 054-4923355
Direct Tel: 073-2000213

Arie Klein
E-mail: Arie@medital.co.il
Mobile: 054-4923303
Direct Tel: 073-2000203

Join our Mailing List

Sign up to receive our daily email and get 50% off your first purchase.

My Cart

Subtotal: 0.00 NIS

Your cart is currently empty.